Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2016, 13:28   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Tja, 25 jaar is 25 jaar. Overigens moeten die wagens gekeurd worden wanneer ze ingeschreven zijn.

Maar waar het op neer gaat komen is de Duitse mentaliteit : alles moet tot op het laatste schroefje nog origineel zijn of hij komt voor het statuut niet meer in aanmerking.

Laatst een gesprek gehad met iemand met een BMW. Carburator serieus kapot en nieuwe nodig. Niet te krijgen, heeft uiteindelijk gekozen voor een Weber. Ieder normaal mens weet dat een carburator alleen niet meer vermogen oplevert. Maar als de Duitse regeling er door komt is hij af gekeurd. En weet je wat het probleem is : die man vind geen andere carburator en zal hem dan moeten verschroten.

Toch leuk allemaal dat soort gedoe.
Dat is ook weer typisch: van het ene uiterste in het andere. Het is wel logisch dat je als je er een andere motor insteekt of de ophanging drastisch wijzigt dat je er dan zomaar niet mee op straat mag, maar dat alle onderdelen origineel moeten zijn is natuurlijk van het 'goede' teveel.

Eigenlijk was de oude regeling waarbij het gebruik beperkt werd vrij goed.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden