Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Ik ben een kind uit de naar patchouli geurende Flower Power tijd. In mijn omgeving blowden de meesten af en toe (de tijd van de libanon de zwarte afghaan  .....vooral op concerten.....thuis of in het jeugdhuis.
Ik ken eigenlijk niemand die verslaafd is geworden aan cannabis.....wel aan de tabak.....
Ondertussen blowen de meesten enkel nog eens heel sporadisch puur uit nostalgie..gewoon opdat het omzeggens nooit meer het ideale moment is....Je moet gaan werken....te druk...je moet nog rijden...en sommigen zouden nog wel willen maar zijn dan weer gestopt met roken en willen dan alleen nog aaneen joint zonder tabak lurken (wat dan weer moeilijker rookt en wat meer doet hoesten)
Verder ken ik er vooral veel die veel dronken in hun tienerjaren ( toen mocht dat nog) en ja daar zijn er velen wel serieus aan verslaafd geworden en al enkele serieuze gezondheidsproblemen door gekregen .
Tuurlijk niet de meesten waaronder ik.....wij hebben ons gebruik wel goed onder controle. 
|
U spreekt dan ook over een totale andere tijd en een totaal andere cannabis. Het THC gehalte ligt ondertussen vele malen hoger, gemiddeld +- 17%. (meer dan 15% moet volgens een deel van de academici worden beschouwd als harddrug btw)
8% �* 10% van de volwassen cannabisgebruikers ontwikkelen een verslaving bij adolescenten stijgt dat percentage tot 15%.
Het is ondertussen duidelijk dat THC kan leiden tot ernstige psychosomatische aandoeningen waaronder psychoses.
Uw vergelijking met de jaren 60 gaat dus niet helemaal op.