Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2016, 21:28   #250
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niets te tautologie. Laat ons toch wat ernstig blijven. Mensen behoren tot dezelfde soort.
Ja? En mussen behoren tot dezelfde soort. En muggen ook. En berken ook.
Citaat:
Ook al zijn ze uiterlijk verschillend van mekaar.
Verschillend? Dat lijkt maar zo. Genetisch zijn mensen weinig variabel. Bij chimpansees zijn de genen veel gevarieerder. Ook al lijken alle chimpansees allemaal op mekaar volgens ons. Ik ben er bijna zeker van dat chimpansees er anders over denken.
Citaat:
Objectief , biologisch als 'mens zijnde' hebben ze allemaal dezelfde waarde.
Begint niet met 'als mens zijnde', hé. U kan zeker in de politiek gaan als u graag wollig taalgebruik bezigt. Er is zelfs een partij die dat cultiveert.
En 'objectief biologisch' bestaat niet! Enkel in uw verbeelding dan.
Citaat:
Dat is niet subjectief, maar objectief. Ontvoer kind-meisje uit het Amazonenwoud, voed het hier op. Eens volwassen zal het onze taal spreken, hier trouwen, kinderen hebben, enz. Het is dus evenwaardig aan 'onze' vrouwen. Dat zijn gewoon objectieve vaststellingen.
Neen, het enige dat objectief waarneembaar is, is dat het de taal spreekt. Dat ze evenwaardig is, is een waardeoordeel. Subjectief. Net als mijn voorkeur voor de kleur blauw. Of voor tonale muziek.

Ik vind het trouwens vreemd dat eigenschappen als 'de taal kennen', en 'trouwen en kinderen krijgen' voor u 'evenwaardigheid' bewijzen. Zijn stomme mensen of mensen die niet trouwen en kinderen hebben dan niet evenwaardig?

Citaat:

Al deze discriminaties van vrouwen stoelen nergens op. Ze zijn gestoeld op religieuze onzin. Kletspraat tout court.
Neen, ze zijn gegroeid uit opinies/waarden die een Darwinistisch voordeel hadden op een bepaald moment in de geschiedenis. Net als uw opinies. Er is helemaal niets objectief aan.

Voor alle duidelijkheid, ik ben het eens met uw opinies. Maar ik besef wel dat ik ze niet heb uit vrije wil. Ze zitten in mijn hersens geprogrammeerd door eeuwen van evolutie.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden