30 januari 2016, 21:53
|
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
Als je de discussies hier leest met de Belgisisten waarbij men alles wat overal elders, zelfs in franstalig België als het ten minste de franstalige betreft, als normaal en vanzelfsprekend wordt beschouwd en wat dan ook nooit verder uitgeschreven wordt, laat staan dat het in wetten wordt gegoten, het ineens niet meer is als het Vlamingen betreft...
Het is om koud van te worden om zoveel haat en achterlijkheid te moeten vaststellen...
Ik weet nog goed hoe ik een twintig jaar geleden bijna van mijn stoel viel toen ik voor de eerste keer de franstalige beschuldiging tegen de Vlamingen hoorde dat zij de grondrechten hadden uitgevonden, terwijl zij, grote francofonie, zich zogezegd op de persoongebonden rechten baseerden (enfin toch zolang dat ze ergens niet de meerderheid hadden, want eens zelfs de meerderheid moest elke minderheid zich onherroepelijk aan hun franstalige grootheid aanpassen).
De Vlamingen, volgens de francofonie, hadden de zogenaamde grondrechten uitgevonden... wat hetzelfde is dan te zeggen dat de Vlamingen de hele geschiedenis hebben uitgevonden want alle conflicten doorheen de hele geschiedenis waren juist oorlogen om de grond...
En weet je wat nog erger is... Vanuit Vlaamse kant is er nooit ook maar de minste reactie op het onbenul van die bewering gekomen, in tegendeel, Vlaanderen pasten zijn eisen aan het franstalige genadeloze imperialisme aan...
|
Zoals de 'compensaties' die de francofonie moeiteloos afgedwongen hebben voor het ongrondwettelijke BHV. Gewoon misdadig is het.
|
|