Bron
Detail tekst:
Citaat:
|
Sint-Jans-Molenbeek / Sint-Gillis / Anderlecht / Koekelberg / Laken / Schaarbeek / Sint-Joost-ten-Node / Vilvoorde - “Wat mij betreft moeten de gemeenten deur aan deur aanbellen en vragen wie daar nu effectief woont”, zo beloofde minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) *probleemgemeente Molenbeek op te kuisen. Onder druk van de Brusselse *gemeenten moet hij daar noodgedwongen op terugkomen.
|
Niemand die daar van verschiet dacht ik dat dat soort acties niet direct het levenslicht zal zien.
Langs de andere kant was dat misschien zo slecht niet gezien van Jambon om dat eens duidelijk in kaart te brengen wie waar woont.
U bent dat in het straatbeeld al wel eens tegengekomen of er getuige van geweest als u ergens in een gebouw aanbelde bij iemand dat de namen op de adresplaatjes op de bellen uit de pan swingen soms.
* Jan
* Jef
* José
* Barbara
* Louis en Lisette
* Jezus
* Mohamed
* Svetlana
* Basilios ...
Ook best 'leuk' voor de mensen van de postverdeling.
Vrij recent bracht ik een bezoekje aan vrienden die in een sociale woning woonachtig zijn en die wisten mij te vertellen dat er in verschillende gebouwen mensen waren aangevallen door figuren die er totaal niet thuishoren. Het ging uiteraard om geld en waardevolle zaken die dat soort figuren probeerde afhandig te maken.
Ook wisten zij te vertellen dat er waren die in de brandgangen kwamen liggen slapen. (figuren van een andere origine)
Ik zei nog: Oei, is het al zover gekomen dat je bijna gewapend moet gaan rondlopen om je eigen woonst te kunnen betreden?
Trouwens, iemand die woont op de plaats waar hij/zij moet wonen en verder geen 'geheimen' heeft ligt daar niet echt van wakker denk ik dat er zo een controle zou bestaan.
Ook ondergrondse parkings dienen aangepakt te worden daar er veel wagens/caravans instaan die er a) in de meeste gevallen niet hoeven te staan b) waar je duidelijk aan ziet dat daar iets inligt in de koffer wat vrij zwaar is daar de bewuste wagen door zijn vering zakt vanachter.
Maar ja dat zal wel weer aan mijn paranoia liggen ...