Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2016, 22:01   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wel, dit begrijp ik van geen kanten !
Als een godsdienstlerares Islam al geen hoofddoek mag dragen, dan sla ik wel tilt.

Dat het de enige zou mogen zijn in gans de school: daar ben ik mee akkoord !
Maar zijzelf, dat is toch de normaalste zaak van de wereld.

Dat alle godsdienstonderwijs verbannen zou moeten worden uit het leerplichtonderwijs, vind ik nog beter. Iedere ouder die godsdienstonderricht wenst, moet zich maar wenden tot de pastoor, de imam, de rabbijn, de spaghetti-monster-leider, de domino (grapje) ... whatever.
Maar zolang de godsdienst er mag/moet wettelijk aangeboden worden .. bla bla ...

(trouwens, meneer de reserve-militair Jack Another (als ik me herinner was jij toch reserve militair ?), de aalmoezniers in 't leger dragen toch ook zo'n teken op hun uniform ?)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden