Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2016, 01:11   #503
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Twee manieren:

Uitblinken op de high school.
of
Uitblinken in je undergrad aan een goedkope state univeristy/college, om daarna master/phd aan MIT te doen.

Maarja, je zal moeten presteren. En het zijn heus niet enkel Einsteins die support krijgen. Als je de pagina goed leest krijgt IEDEREEN op basis van hun financiele noden steun. Jaja, MIT zit op een dikke endowment. Sommige echte arme mensen betalen niks voor MIT.

Ik ben er al eens geweest. De mensen daar zijn gewoner dan je denkt. Competetief, dat wel, maar dat is overal zo in de VS.
Het moet al een goede highschool zijn, en dat kost in de VS geld...
En presteren kun je enkel als je niet moet bijverdienen als drugsdealertje omdat je familie in "the ghetto" in "the big shit" zit...

Uiteindelijk komt het er op neer dat wie uit een goed milieu komt, ongeacht intelligentie, duizend keer meer kans heeft dan iemand die uit "the ghetto" komt. In België is dat verschil minder extreem, maar het principe geldt hier ook.

Competitief, daar heb ik geen probleem mee, ik heb ook aanmerkingen op België hoor. Maar, zelfs al is het taboe om daar in deze milieus over te beginnen, het blijven voor 99% kinderen uit begoede milieus.
Ik begin er toch over, en dan heb je er meestal al gelegen, behalve bij sommige die je dan extra appreciëren...
tomm is offline   Met citaat antwoorden