Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg
Je weet het duidelijk zelf niet meer
Als er een premie gegeven moet worden om het verkocht te krijgen dan is er iets ernstig mis met die e-wagens.
|
Daar is helemaal niets mis mee, integendeel daar is heel wat goeds aan.
Wat begrijp jij niet aan (directe) luchtvervuiling? Wat begrijp je niet aan schadelijke directe emissies ? Zegt kankerverwekkend fijnstof en NOx en andere directe uilaat-emissies je niets?
Belgie heeft zelfs jarenlang premies gegeven voor -vervuilende- dieselwagens (ja, incl. vóór sjoemeldiesels) omdat ze
enkel onder een bepaalde CO2-grens zaten tijdens een sjoemeltest op de rollenbank (NEFZ), dat was zelfs 3 % (< 115 g) en
15 % (< 105 g CO2) van de aankoopprijs, dat heeft de staat-belastingbetaler honderden miljoenen gekost, en geloof me van die diesels, zelfs tot 2000 cc diesels kwamen in aanmerking, rijden er véél meer rond als die honderden E-auto´s (die toen ook 30 % kregen, ook in 2012 afgeschaft).
http://www.duurzame-mobiliteit.be/pe...ren-verbeteren
Citaat:
http://www.autofans.be/nieuws/overhe...t-ecopremie-af
Zo werd bekend gemaakt dat onze overheid de ecopremies zal afschaffen, ze hoopt daardoor 300 miljoen euro te besparen.
Update: Leterme zegt dat alle wagens besteld in 2011 recht zullen hebben op de premie. De lijn wordt wel tussen 31 december 2011 en 1 januari 2012 getrokken. Ook mensen die hun wagen dit jaar bestelden maar pas volgend jaar geleverd krijgen zullen dus nog beroep kunnen doen op de premie.
|
dpg, wat scheelde er toen aan al die wagens met lagere CO2 die een ecopremie kregen om verkocht te krijgen
? LOL
Citaat:
En daar zal uw "superieure" kennis van de duitse taal waar ge zo graag over stoeft niks aan veranderen.
|
Ik stoef daar niet mee, ik kan nu eenmaal Duits, ik spreek het zelfs bijna elke dag. Maar dat jij die taal niet echt onder de knie hebt heb je ondertussen wel ingezien.