Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Voor de 1000ste maal:
je wordt niet arm, je wordt niet gejost, op het ogenblik dat je je schulden begint terug te betalen;
je wordt wel arm, en je wordt wel gejost, op het ogenblik dat je begint met te lenen, en begint met centen door ramen en deuren weg te gooien.
Wie kritiek heeft op de Turteltaks, is te laat.
Je had kritiek moeten hebben op de Freya-factuur.
Eigen schuld, dikke bult.
Betaal maar vet, je had maar eer op een betere partij moeten stemmen.
.
|
Niet liegen Schoofzak. Ik moet wel andermans schulden helpen betalen of schulden die veroorzaakt zijn door politiekers. En ik heb nooit centen door ramen en deuren weggegooid.
Hetgeen ik nu meer moet betalen dan vroeger is gewoon pampergeld voor buitenlanders en bedrijven die i.p.v. uitbreiding van hun economische activiteiten gewoon de daken van hun ateliers hebben volgestouwd met zonnecellen. Of om banken te redden.
Daarstraks waren er hier fier dat onze kust voor de crocusvakantie volgestouwd zit. Hoelang gaat het duren voor een belangrijk deel van de winsten gaan verdwijnen in een of andere tropische bananenrepubliek?
En hoeveel van die netto winsten gaan er in België blijven?
Om de putten te vullen die het verdwijnen van geld veroorzaken drukt Europa maar geld bij.
Terwijl iedereen weet dat teveel geld in omloop brengen de inflatie aanwakkert. Het nieuwe geld moet dienen om onze economie aan te zwengelen. Het helpt mogelijk om de kassa-ontvangsten op peil te houden maar hoe lang? En wat nadien? Zelfs die netto-meerwinst van het ogenblik gaat toch afgeroomd worden onder de vorm van inflatie als men nadien dat geld wil gebruiken om zich een oude dag te verzekeren.
Als het ooit gebruikt wordt want sommigen hebben zoveel dat ze het nooit zullen op krijgen. Terwijl anderen in armoede hun oude dag zullen moeten slijten. Maar.....ik kom nog toe hoor. Voorlopig toch nog.
En ik moet mijn gemaakte schulden nog niet terugbetalen.
Maar ik moet wel; meer dan ooit; anderen hun zakken helpen vullen.