Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2016, 09:18   #8
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
“Gelijkgestelde periodes met een maatschappelijke meerwaarde, zoals moederschapsrust, willen we wel laten meetellen”, zegt Spooren.

Luistert hé, ik doe de moeite om de tekst te knippen en te plakken. En bovengaande zin staat daar letterlijk te pronken in de openingspost.

Bovendien (maar we kunnen niet gans ons programma quoten ...) is het een voorstel om het mogelijk te maken om pensioenopbouwende rechten te delen met andere mensen. Vb. met de vrouw die een jaartje extra thuis blijft om voor je kind te zorgen; of die daarna dan nog eens een hele tijd part time werkt;
of zelfs zonder kinderlast: de rechten zo verdelen over beider rugzakjes, dat ieder evenveel heeft.

Alles, maar dan ook alles, is beter dan het systeem dat de PS ons nagelaten heeft na 26 jaar ononderbroken bestuur op het federale niveau.
Want het trekt op geen kloten.

.
Moederschapsrust. Hebt ge er ook al bij stil gestaan dat vele vrouwen voor de opvoeding van hun kinderen thuis gebleven zijn zonder enige vergoeding
of dopgeld? Mijn echtgenote heeft zo jarenlang part-time gewerkt. Met de tijd dat de kinderen minder aandacht nodig hadden is die parttime op vraag van haar werkgever altijd verlengd tot dat ze weer fulltime werkte. Ik mag hopen dat er wel meer vrouwen in dat geval zijn. Lees: geen misbruik gemaakt hebben van werkloosheidsvergoedingen om moeder aan de haard te spelen op kosten van de gemeenschap.

Laatst gewijzigd door pajoske : 10 februari 2016 om 09:22.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden