Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2016, 22:22   #152
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is niet echt geloofwaardig dat je tot een ander inzicht bent gekomen door het incident in de kamer met Philip DW aangezien die man gewoon zijn zelfde riedeltje van de laatste dertig jaar aframmelde. [...]
Het lijkt wel alsof je suggereert dat de handelwijze van Jan jambon een nieuw feit is ? Terwijl nochtans de partij n-va toch altijd uiterst consequent is geweest in haar cordonisering van de nazi's ?
Je hebt gelijk dat de handelswijze van Jambon eigenlijk geen nieuw feit is. De nieuwe feiten hebben zich in de wereld buiten het parlement en in mijn hoofd afgespeeld:
  • De moslims in België worden steeds radicaler. Ze keren zich steeds meer af van onze maatschappij en zwengelen zelf een polariseringsproces aan.
  • Het percentage moslims steeg al gestaag, en Merkels asieltsunami zorgt voor een onrustwekkende knik in de curve.
  • Door het bestuderen van Koran & Hadith ben ik de Islam als een kwaadaardige ideologie gaan beschouwen.
  • De terreuraaanslagen (Joods Museum, Charlie Hebdo, Bataclan enz ...) en de dreiging van nog meer terreur maken de "zachte aanpak" van de voorbije decennia onhoudbaar.
  • Daarom heb ik voor mezelf een knoop doorgehakt: indien we ons land niet verder willen laten islamiseren, gaan we het moeten de-islamiseren.
Die zaken speelden al deels toen ik op de N-VA stemde. Ik kon me volledig vinden in de nuchtere praat van BDW in columns & interviews. Nadien is de terreur-escalatie en de vluchtelingencrisis gekomen. Ik verwachtte dat de N-VA dezelfde conclusies zou trekken als mij. Maar dat viel dus even tegen!

Waar ik 20 jaar geleden het discours van Dewinter nogal stigmatiserend vond, moet ik vandaag toegeven dat hij eigenlijk heel profetisch was.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 14 februari 2016 om 22:40.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden