Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder
Dat Demir in één adem de loftrompet afsteekt over Monica De Coninck gaat er bij mij niet in.
|
Bij mij wel.
Ik herinner mij hoe,nog onder Di Rupo,de "sociale partners" ,zelfs onder druk van een Europese deadline (en na 20 JAAR LANTERFANTEN) dachten om nog een spelletje te maken van de wetgeving omtrent het eenheidsstatuut.
Mevrouw De Coninck heeft hen (spreekwoordelijk dan) met de koppen tegen elkaar geslagen en een relevante regelgeving opgelegd.
Wat is nu de situatie?
De "sociale partners"(en dat zijn werkgevers en werknemers-vertegenwoordigers samen!) slagen er niet in om eventuele conflicten binnen hun clubje letterlijk "van de baan" te houden.De rest van de maatschappij moet het dan maar ondervinden als ze onderling weer eens een ruzietje hebben.De "rest van de maatschappij" is nochtans veel veel groter dan "de sociale partners".We worden het allemaal wel zo langzamerhand BEU om dat welles nietes spelletje tussen werkgevers-vertegenwoordigers en vakbonden te moeten aanhoren.
Misschien is het nu aan de bevoegde Minister om een regelgeving OP TE LEGGEN.....Dat vereist ruggengraat.