Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2016, 04:48   #1581
Aenigma
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Islam, officieel toch. De meeste inwoners kan het geen reet schelen.
hangt af van waar
Kazachstan bvb valt inderdaad goed mee.
moslims daar zijn vaak beetje als christenen hier, ze zijn wel moslims maar trekken het niet zo extreem aan als in het M-O

ik denk hoe meer je naar het zuiden richting Afghanistan/Pakistan gaat hoe erger het word aan de andere kant

ben persoonlijk paar jaar terug in Kazachstan geweest in het zuid oosten
paar uurtjes rijden van Almaty en de mensen in dat gebied zijn vooral moslims maar je zou het eigenlijk niet direct zeggen.

de vrouwen liepen daar ook volledig normaal gekleed en alleen op straat en winkel en zo zonder problemen, heb daar geen enkel hoofddoek of andere zaken gezien.

heb er ook een trouw gezien toen ik in Taldykorgan was, die meid was volledig westers gekleed in een lange witte jurk en het waren nochtans kazachen die voornamelijk moslim zijn niet orthodox

+ er is zoiezo een grote minderheid russen in dat land die hun geloof ook prima kunnen volgen.

ik kan je wel zeggen moesten die vluchtelingen daar uitsteken wat ze in europe doen worden ze gelyncht en overleven ze het niet daar mag je zeker van zijn, mensen daar zijn vrij traditioneel/ouderwets op het vlak van maagd tot de trouw.
Aenigma is offline