Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Geïnterneerden zitten in een afzonderlijke vleugel in de gevangenis, apart dus van andere gedetineerden. Er is wat meer vrijheid in die zin dat ze mogen rondlopen, op hun afdeling, een gemeenschappelijke slaapzaal hebben, maar veel behandeling is er niet.
Ze krijgen medicatie maar daarom worden ze nog niet plat gespoten, vaak verblijven ze er al erg lang. Meestal spreken ze een keer per maand een psychiater.
Ik vind die aparte centra een goede zaak, omdat behalve aan het aspect gedetineerd zijn, ook behandeling mogelijk wordt gemaakt van hun geestelijke en fysieke gezondheid in de vorm van zorg, wel lijkt me het kostenplaatje torenhoog!
|
Alice. Ik lees ondertussen dat je met kennis van zaken spreekt.
Wat ik weet is dat geïnterneerden misdrijven of misdaden hebben gepleegd waarvoor ze niet verantwoordelijk worden geacht.
Het zijn dus mensen die crimineel gedrag vertonen, zonder zich verantwoordelijk te (kunnen) voelen.
Die aparte centra zijn inderdaad een goede zaak, afgezien van het kostenplaatje.
Zoek echter eens op hoeveel er van die geïnterneerden met de gedetineerden leven.
De geïnterneerden hebben daar geen last van. De gedetineerden wel.