Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2016, 11:41   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik snap niet heel goed wat je bedoelt.

Natuurlijk moet er een vrijheid zijn om eenderwelke godsdienst aan te kleven, als je dat maar wenst. Dat hangt samen met de vrijheid om zich te verenigen, de vrije meningsuiting enz.
Ook desgevallend van op te vallen (dus aanwezig te zijn in het openbaar). Het enige dat daarmee botst, is onze cultuur.

Verder mag iedereen pogen om in de staatskassen te graaien. Zolang dit wettelijk gebeurt. Het is aan ons om politieke partijen te kiezen, die wettelijke initiatieven nemen om dat graaien slechts mogelijk te maken wanneer dit maatschappelijk wenselijk is.

.
Ik bedoel dat het een heel complex thema is met allerlei delicate repercussies en innerlijke tegenspraken, iets dat je niet in een eenvoudige stellingname kan comprimeren. Een breed parlementair debat over de seculariteit is een goed idee. Dringend aan de orde. Als antiklerikaal was ik altijd ongelukkig met de greep die de clerus op de gehele samenleving had (op kosten van de belastingbetaler). Laat staan dat je de Islam positief gaat discrimineren...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden