Die is alvast het tijdschrift waar het uit komt, het verscheen in drie of vier talen:
http://www.worldcat.org/title/eurabi...=di&ht=edition
Uitgever: Paris : European Coordinating Committee of Friendship Societies with the Arab World, 1975-
De hoofdredacteur van tijdschrift Eurabia en voorzitter van laatstgenoemde uitgeverij:
Lucien Bitterlin, Franse pro-Arabische lobbyist, voormalig chef van de Barbouzes tijdens de Frans-Algerijnse oorlog, officier in het légion d'honneur en Midden-Oostenkenner:
Op
Gallica, de website van de Bibliothèque Nationale de France bevestiging van deze gegevens en nog eens het adres, de naam van de drukker en het formaat van het Eurabia magazine.
Deze organisatie is blijkbaar een lobbygroep die zich richt naar "juridische, academische, diplomatische en militaire kringen die de franco-arabische solidariteit beogen en de Palestijnse zaak ondersteunen" en opgericht op aansturen van De Gaulle door diens vroegere minister van informatie Louis Terrenoire.
Ik vind geen electronische versie van dat magazine, die moet je als papieren versie via een bibliotheek ergens gaan aanvragen of lokaliseren. Misschien best een Franse bibliotheek, en een kopie aanvragen, meestal bieden ze die dienst aan online.
Hoe je rechtstreeks in archieven van EEG resoluties kan kijken weet ik echter niet, en Tijl Declercq zelf is ondertussen overleden.
Ik heb ze via een commentaarstuk erover van Paul Beliën gevonden. Origineel is gevonden door Bat Ye'or (het recentere boek genaamd Eurabia) dacht ik. Skepticus-wiki heb ik even vlug gecheckt, daar bevestigd men de authenticiteit van de resolutie van Straatsburg 1975, men ontkent wel de complottheorie dat de Europese (joodse?) elite ons wil islamiseren.
Ik denk echter dat de Europa niets te willen heeft, maar dat het na de oliecrisis ingezien heeft dat ze niet anders kan dan zich te schikken naar de wil van haar olieleveranciers. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.