Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2016, 09:32   #92
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ernstig nu : als je zoveel tegelijk wil, ga je met niets eindigen. Jezelf martelen geeft weinig motivatie om iets lang vol te houden. Stoppen met roken is het belangrijkste volgens mij, de rest is bijkomstig. Ik heb het 25 jaar geleden ook gedaan, nooit nog een sigaret aangeraakt. En ik rookte ongeveer 30 sigraretten per dag, in het weekend nog een pak meer. Het is niet gemakkelijk in je eigen omgeving, waar alles je aan 'gewoontes' zal herinneren. De eerste week is ellendig, de volgende twee weken zul je ook liever vergeten maar daarna is de ellende voorbij. Het enige dat je dan nog nodig hebt is een doorgedreven koppigheid in het "neen" zeggen. Blijf de eerste maand uit café's want daar zie je continu de helft van het publiek een sigaret staan roken voor de deur en je gaat aan niets anders kunnen denken.
Als je na een maand kunt zeggen dat je ervan af bent, kun je beslissen om nog iets anders aan te pakken. Ik zou dan beginnen met suiker af te bouwen. En koffie ? Dat zal altijd een twistpunt zijn tussen fans en maniakale tegenstanders. Koffie is niets mis mee, een kop of twee 's morgens bv. Goede koffie kopen, geen brol van de Aldi. Maar de ellende begint als men de hele VM door blijft koffie drinken.
Ik dronk teveel koffie Panda.
Misschien is roken het belangrijkste ja. Maar zo simpel zal dat niet zijn hoor. Ik ervaar dat ik moet blijven eten of ik rook. Vanaf ik stop met eten komt de drang naar een sigaret. Er gaat er hier eentje opzwellen!
Peche is offline   Met citaat antwoorden