Discussie: 11.000
Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2016, 16:20   #13327
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Goedemorgen allen.
Een goed boekje over druïden vond ik "The Druids" van Stuart Pigott. Een eerste deel over wat er over druïden bekend is van de klassieke teksten. (Niet veel) en een tweede deel legt uit hoe het "populaire" imago van de druïde door de eeuwen heen ontstaan is. 't is al een oud werk, ondertussen zijn er misschien nieuwe inzichten, maar dat tweede deel was wel interessant. Zo vond ik bijv. een prent van een "Gallische krijger" die ik al eerder in een (dacht ik) serieus boek over de Kelten had gezien, bleek dat een 16de eeuwse prent te zijn, die de Keltische krijgers spiegelde op de nieuw-ontdekte barbaarse stammen van de nieuwe wereld.

13331 vind ik persoonlijk wel een mooier nummer dan 13333 eigenlijk. Bovendien is de som van de getallen van het eerste nummer 11, en past dus beter in de topic. Daarbovenop is 13331 ook nog eens een priem, terwijl 13333 "maar" een subpriem is, namelijk 67 x 199.

Nu had ik potverdorie een 504 terwijl ik aan't typen was. Nog nooit gezien dat . Zelfs geen kans op ctrl-A + ctrl-C en dus gewoon alles kwijt.
Maar u hebt de 504 weer verslagen, Zucht.
Bij 13333 dacht ik - omdat we toch op 666 zijn - aan het getal 13. De som van 1+3+3+3+3 = 13, daarom.