Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Het woord democratie is alvast minder uitgehold dan de woorden censuur en dictatuur. Dat hebben we te danken aan de mijnheer met de beroemde Snor.
|
Ik merk een verschil.
Democratie is uigehold, en wordt ten onrechte toegeschreven aan louter representatieve systemen.
Censuur en dictatuur zijn niet uitgehold, integendeel.
Ze zijn zo krachtig dat politiek correcte kereltjes van SP-a, CD&V en N-VA verschrikt reageren, wanneer je aantoont dat hun discours enorm veel dictatoriale afzeik bevat, vooral bij het bepleiten van 'wat goed is voor de mensen'.
Wanneer je dan stelt dat ze censuur afroepen, dan huiveren ze gewoon dat die term hen toebedacht wordt.........
Citaat:
We mogen mijnheer met de beroemde Snor – hoe paradoxaal ook- nog voor meer dankbaar zijn. Namelijk dat men (eindelijk) begrepen heeft dat de brave/misleide meerderheid-der-burgers niet altijd gelijk heeft.
|
Deze hardnekkige onzin blijft leven.
Hitler kwam niet via een democratische meerderheid aande macht, maarnet wegens het Ermachtigungsgezets: een puur particratische beslissing, uiteraard na uitschakeling van de oppositie (communisten)
Gezien uw uitgangspunt dus nep is, hoef ik de rest van uw betoog en eventuele conclusies niet ernstig te nemen.
Citaat:
Als u snapt wat ik bedoel, maar dat doet u vast niet.
|
Een schromelijke onderschatting.
Ik snuif op kilomùeters afstand censuurzucht, die vaak wijst op dictatoriale gedachtengoed.
Citaat:
Enfin, om over te gaan tot de orde van de dag: 'burgersouvereiniteit' is al net zo’n onzin als de opmerking dat er ‘in de praktijk een land bestaat waar de burger echt souverein is’.
|
Burgersouvereiniteit is de ware betekenis van democratie.
U mag dat onzin vinden, maar dat plaatst uw gedachtengoed in een bepaald kamp.......
Over het 'land in de praktijk': is Zwitserland onzin?