Of we er nood aan hebben dat lijkt mij een twijfelachtige zaak in de zin van dat men het nooit zover had mogen laten komen dat we eventueel zouden moeten overgaan tot het 'bouwen' van de nodige extra kampen.
Ik denk dat de 'shit' best al wel een tijdje uitgebroken is met dank aan zij (lees: politici, zij die" aan de huidige situatie veel geld verdienen) die er altijd nog een goed 'geloof' in gehad hebben en dachten dat het nog 'goed' zou komen.
EU plannen tegen vluchtelingen zijn natte droom van smokkelaars
Daar viste ik met enige 'graagte' deze regels uit, uit het artikel:
Citaat:
8. Stop de wapenhandel naar landen in regio’s waar oorlog woedt.
9. Leg Islamitische Staat financieel droog. Sluit de geld-, wapen- en oliestromen prioritair af. Als men de zuurstof afsnijdt (wapens en geld), dan zullen de strijdende partijen rond de tafel gaan zitten.
10. Pak de human resources van de Islamitische Staat aan. De aantrekkingskracht van IS kan maar stoppen als de Westerse inmenging in het Midden oosten stopt en er een nationale dialoog in Syrië en Irak tot stand komt.
11. Investeer in diplomatie, niet in bommen. België en de EU kunnen hun gewicht in de schaal werpen om de strijdende partijen, oppositie en regering zo snel mogelijk rond de tafel te krijgen op een regionale vredesconferentie.
Deze radicale wijziging in het Belgisch en Europees beleid zal er niet zomaar komen.
|
Had men die bende nooit toegelaten in Europa dan hadden we niet moeten nadenken over kampen bouwen.