Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2016, 12:26   #24
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het carnavalgroepje was in de gegeven omstandigheden een zegen.
Het blijken net de low profiles te zijn die de veiligheidsdiensten niet in kaart konden brengen en die de grootste schade aanbrachten.
Ik weet niet of je eigenlijk zelf nog beseft welk een onzin je allemaal uitkraamt, maar die carnavalszotten zitten of zaten voor het grootste deel nu mensen te onthoofden in Syrië. Ik denk dat je niet zult toekomen met alle slachtoffers in Parijs en Brussel samen. Aangezien je volgens mij niet van het soort bent dat mensenlevens trivialiseert indien het om moslims / veraf wonende mensen met getaande huid gaat, zou je beter eens wat reflecteren over je woordkeuze...

Het is daarenboven ook dankzij het carnavalsgroepje, dat pionierswerk verrichte in Syrië, dat er zovelen gevolgd zijn.

Zo low profile lijken diegenen die nu toegeslagen gebben me overigens niet. Ze komen zowat allemaal terug van Syrië of ze hebben geprobeerd het te bereiken.

De snelheid van ons gerecht en veiligheidsdiensten in rekening brengend, die de smeerlappen van S4B pas veroordeelden nadat ze bijna allemaal allang vrolijk in Syrië liepen te excelleren in het ombrengen van medemensen, kan ik wel begrijpen dat dergelijke bagatelliseringen de wereld worden ingestuurd.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 28 maart 2016 om 12:31.
Nierika is offline