Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
wie Jan Jamboel is, weet ik niet, voor mij onbekend.
Maar iedereen wist dat er hooligans, van alle strekkingen trouwens, gingen afzakken naar Brussel. Er waren dan ook spotters vanuit alle betrokken politiezones aanwezig en er was ondersteuning van de federale politie. Wat er niet aanwezig was, was een sterke delegatie van de Brusselse politie omdat hun chef, de burgemeester van Brussel, liever de vinger uitstak naar de Vlamingen.
Ik heb altijd de Franstalige pers vertrouwd, op communautair vlak trouwens meer dan de Nederlandstalige.
Jij veralgemeent nogal graag hé? Tijd om eens uit je wit-zwart denken te stappen hoor.
|
14-11-2014
Voetbalhooligans
Net dat neemt Mayeur zijn Antwerpse collega Bart De Wever kwalijk, die "zijn verantwoordelijkheid niet genomen heeft". Volgens Mayeur had de N-VA-voorzitter moeten voorkomen dat de havenarbeiders uit zijn stad naar Brussel afzakten.
Hij verwees daarbij naar de wet rond voetbalhooligans: die moeten verhinderd worden om af te zakken, en dit was volgens Mayeur dezelfde situatie.
Ook minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) krijgt een veeg uit de pan: "Hij wil de betoging analyseren om te voorkomen dat in Antwerpen hetzelfde gebeurt, maar ik vind het wel onwaarschijnlijk dat hij dat probeert zonder ons te raadplegen. Of Jambon geen minister is van alle Belgen en voornamelijk in functie van Vlaanderen handelt? Dat lijkt me wel duidelijk", zo zei Mayeur.
http://newsmonkey.be/article/24217