Discussie: burgermanifest
Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2016, 09:39   #171
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U wil dus per sé slachtoffers maken, ik niet. Kindergeld afschaffen zou vooral de vele alleenstaande en vaak werkende ouder treffen.
Wel ben ik te vinden voor activering voor wie in een sociale woning woont!
Zo krijgen die maatschappijen veel meer inkomsten, ik vind dat dit recht gekoppeld moet worden aan activering richting arbeidsmarkt.

In plaats van op je gat te zitten, verplicht de taal zo goed leren dat je kunt werken en opvolging dat mensen ook werkelijk werk zoeken.
Ik snap niet dat het beleid dit niet doet, waarom wonen daar zoveel mensen die niet werken? ( maar wel kunnen en soms ook best willen, mocht iemand hen daarbij ondersteunen en opvolgen)

Subsidie erediensten daar kan ik me wel in vinden, het is toch wel raar dat iedere moslim moet bijdragen in een moskee ( ongeveer 10 procent van je inkomen) , en wat dit geld betreft niemand weet wat daar dan mee gebeurt en wij dan nog eens subsidie geven?
En ja, kerken moeten ook zelf voor inkomsten zorgen, alhoewel ik wel vind dat de gebouwen als deel van cultureel erfgoed onderhouden mogen worden, via subsidies.
Als men begint met de sociale woningen voor te behouden aan mensen die hier al 20 jaar wonen en het kindergeld beperkt tot maximum 2 kinderen , dan zal er al veel opgelost worden.
Nu worden sociale woningen veelal bevolkt door pas ingevoerde analfabeten die zich bovendien suf neuken omdat ze zich op die manier een extra inkomen kunnen genereren.
Het kost hen toch nauwelijks iets want ze leggen hun broedsels desnoods met 5 of 6 op een kamer van 4 x 4 .
Kinderen maken als geldmachine.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden