Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Ik vraag me ook soms af waar dergelijke gezinnen leven. Uit eigen ervaring weet ik dat ze niet altijd bij het OCMW terecht kunnen en zeker niet voor een permanente sociale woning. Het gaat hier toevallig niet over moslims maar over white trash. White trash valt misschien minder op in onze maatschappij maar verhuurders van gezinswoningen, deurwaarders en OCMW's worden er mee geconfronteerd. Door de privacywetgeving mag je zelfs aan de officiële instanties niet vragen of potentiële huurders ooit al uit hun woning zijn uitgedreven.
|
Of ze bij het OCMW terecht kunnen is afhankelijk van ingeschreven zijn in het bevolkingsregister en geen recht hebben op andere vormen van uitkering, en verblijfsstatuut.
Voor een sociale woning moet je ingeschreven zijn en aan de inkomensvoorwaarde voldoen.
Natuurlijk zijn er ook Vlamingen die maar aan rommelen, zie niet in waarom je een veel strakker beleid niet op hen zou toepassen.
Zet die mensen evengoed aan het werk, eender wat, maar wel economisch onafhankelijk.