Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus
Ik definieer "goede wil" als volgt: Een weg/visie volgen waar je vanuit je religie mee kunt leven zonder de indruk te krijgen dat je een belangrijk deel van jezelf moet opgeven en tegelijk in een maatschappij trachten te leven (ieder van ons TRACHT en bijlange niet iedereen slaagt daar in) waarbinnen niet al je opvattingen (hoeven) een plaats (te) kennen al ben je overtuigd dat dit in een sharia wel zou moeten. Dat is voor mij voldoende en ik denk dat daar de meeste stromingen binnen de Islam zich ook kunnen in vinden. Zelf heb ik de goede wil gevonden om hier met meerdere moslims over te praten en indien jij die ook zou vinden, zou je snel tot de conclusie kunnen komen dat er wel degelijk een door islam-bronnen-gestaafde oplossing bestaat die acceptabel is voor alle partijen behalve de extremisten langs beide zijden.
De andere stromingen behoren tot die minderheid en die mogen we niet promoten.
Extreem gedachtegoed werkt als vergif op frustraties van mensen. Hun logica is zo krom, maar tegelijk effectief indien geen weerwoord kan worden geboden. En dat weerwoord wordt niet geboden door de andere uitersten, want NET die extremisten geven hen gelijk. Enerzijds propageren rechts-extremisten dat dit de Islam is waar hun profeet voor stond. En anderzijds propageren terroristen dat iedere Belg haat draagt jegens moslims en hen al dan niet met geweld willen onderdrukken. (Als je de oproep vanuit rechts-extremistische hoek hoort voor de betoging die volgt in molenbeek, begrijp je wat ik bedoel)
Extremisten moeten zichzelf durven bevragen of hun visie kans op slagen heeft. Een simpele analogie naar de eigen relatie (of huwelijk) toe kan mss helpen: overtuigd zijn van je gelijk en koste wat het kost dit trachten op te dringen aan de ander werkt niet, je krijgt ruzie, een breuk en schade tot gevolg. Maar in tegenstelling tot een relatie, MOETEN we in deze samen verder. Er is geen andere oplossing. AUB kom tot dat inzicht. NEEN, ze (moslims/niet moslims) gaan niet weg, NEEN, ze gaan hun religie of westerse opvattingen niet opgeven, en NEEN er val geen oorlog te winnen!
|
We moeten niets. Tenzij onze maatschappij opkuisen van de vele elementen die er niet in thuishoren. Nu niet en nooit zullen ze er thuishoren. Het gif zit niet bij ons maar bij hen!
Ze gaan niet weg, tuurlijk niet. Ze moeten buitengezet worden en gedaan ermee. Hun "religie" zoals je dat blijft noemen is geen religie maar een pest en een dictatuur voor de mensheid. Ze moeten die niet opgeven, ze moeten ophoepelen en die meenemen. Er is geen plaats in onze Westerse landen voor hun "religie".