Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2016, 16:32   #50
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
In hoeverre jij daar impact van ervaart kan ik me niet uitspreken. En "de symboliek" is voor mij eerder een mistige uitspraak, gehanteerd vanuit een bepaalde hoek om te brandmerken.

Volgens mij dragen de meeste vrouwen dat wel degelijk vanuit het standpunt dat ze hun schoonheid moeten verbergen ten opzichte van "vreemde mannen" en uit "godsvrucht" zoals nonnen dat evengoed doen. Anders zou de gehele rede wegvallen in bv een islamitisch land, waarbij dit nog steeds een verplichting is voor de moslima, maar een "symboliek voor hun strijd" (heb ik er maar van gemaakt) minder (of niet) van toepassing.

Trouwens, waarom hebben onze "voorouders", wiens strijd, werk en waarden welke we blijkbaar trachten te verdedigen, geen probleem gemaakt van de quasi identieke analogie binnen de bijbel welke vanuit de islam uitgedragen toch zo'n doorn in onze oog blijkt te zijn?

‘Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.’ (1 Korinthiërs 11:6)

‘Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams. Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.’ (Efeziërs 5:22-24)

‘Een vrouw lere in stilheid, met volledige onderdanigheid. Ik sta een vrouw niet toe te onderwijzen of autoriteit over een man te oefenen, maar zij moet in stilheid zijn. Want Adam werd het eerst gevormd, daarna Eva. Ook werd Adam niet bedrogen, maar de vrouw werd grondig bedrogen en geraakte in overtreding.’ (1 Timótheüs 2:11-14)
Denk jij nu echt dat wij nog een gram interesse hebben voor de paragraafjes die je hierboven uitstrooit???
Moslims zijn en blijven achterlijke godsdienstgestoorde middeleeuwers, en wij leven in de 21st eeuw. Tuurlijk gaat dat niet samen. Zij horen nog thuis in een soort middeleeuwse omgeving qua kledij, levensgewoontes, godsdienst enz
Wij hebben daar geen zaken mee. We willen dat niet meer.
andev is offline