Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV
Ik baseer mij op het feit dat de Vlaamse partijen in deze aan 1 zeel trekken dat ze wat deze materie betreft gelijk hebben.Anders zouden enkele Vlaamse partijen wel roepen dat het om niet meer dan een communautaire zaak gaat,en de N-VA de oorzaak is.
|
Ik zeg ook niet dat het ongewenst is, wel dat een officier met kennis van zaken enkele steekhoudende argumenten wist te brengen waarom het een slechte zaak zou zijn. En zijn (zeer terechte) opmerking dat er bij gebrek aan voorbereidend werk, bij gebrek aan analyse, totaal geen plan is en men dus in slogans blijft hangen.
Als je iets lang genoeg blijft herhalen, krijg je altijd fans. Op de duur stelt niemand nog vragen, waarom dit nu eigenlijk een goede zaak zou zijn... En dat is tegen alle regels van goed bestuur.
Mijn standpunt : eerst analyseren, dan conclusies trekken, dan beslissen. En als blijkt dat één politiezone voordelen oplevert, dan kunnen de politici daarmee op zoek naar een meerderheid om het om te zetten in beleid.
Sorry, maar veiligheid en openbare orde zijn net iets te belangrijk om platte spelletjes rond te spelen.
John Crombez van sp.a heeft alvast een kans op grandioze manier laten liggen om zijn mond te houden, gezien hij de eerste was om te beginnen roeptoeteren dat er één politiezone moet komen.