Discussie: burgermanifest
Los bericht bekijken
Oud 2 april 2016, 14:43   #199
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens u maakte in een cruciale blunder met moslims het zwijgen op te leggen, dat heb ik weerlegt, meer niet.
Jij vindt dat je dat weerlegt, ik niet.

Citaat:
Wat begrijpt u niet aan " het goede moslim zijn staat voorop" en niet de samenleving?
Dat wil ik anders zien , je identiteit is eerst burger samen met anderen en pas daarna je origine of levensovertuiging. Dat moeten we afdwingen wat totaal niets te maken heeft met het zwijgen opleggen.
Als je dat bedoelt: we zijn het 100% eens.

Citaat:
Of meent u nu echt dat we weer als kiekens moeten luisteren naar de zoveelste Islamitische woordvoerder met verklaringen waar zijn islam voor staat? En waar de samenleving te kort schoot, nog meer moet doen?
Daar ben ik totaal klaar mee.
Jij kan daar, zoals ik, totaal klaar mee zijn. In de eerste plaats zullen de moslims tot een verlichte Europese islam moeten komen. En dat vergt een enorm publiek debat onder moslims. Waar ook niet moslims in geïnteresseerd kunnen zijn . In de tweede plaats moeten ook wij onze houding bepalen in een open debat tegenover de niet verlichte islam. Ik ben bijvoorbeeld voorstander van afschaffing van alle positieve discriminatie, van meer staatsinmenging en van het beperken van de godsdienstvrijheid voor militante, radicale, extremistische fracties. Etc..

Ik denk dat jouw en mijn standpunt grotendeels overlapt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 april 2016 om 14:44.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden