Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas
Die modernisering heeft wel als gevolg dat alsmaar meer mensen een zittend beroep hebben terwijl ons lichaam eigenlijk ontworpen is op beweging. Ook eten we meer voedsel dan dat we nodig hebben. Dit zorgt voor bvb atrofie van spieren en ziektes als diabetes. Onze omgeving en vereisten veranderen wel degelijk. Vraag is in hoeverre dit evolutie zal drijven. Hoewel diabetes alsmaar op vroegere leeftijd zich voor doet, heeft dit volgens mij beperkt invloed op voortplantingspatronen. Bovendien wordt de bevolking hier attent op gemaakt.
Wat er ook van zei, onze nieuwe omgeving zal toch wel ergens een invloed hebben in selectie van een partner. Maar dat is eigenlijk een vraag voor statistici.
|
In de bergen blondjes
Citaat:
Is dat zo? Bepalen enkel ziektes natuurlijke selectie? I highly doubt it. En dan nog, waarom zou dit niet mogen? Volgens mij overtreden we hier geen spelregels. Kijk naar wat er op ons af komt: kanker, aids, zika, allerlei plaatselijke rare ziektes. Vaccins helpen ons nu (een paar honderd jaar wsl) maar zullen zeker op lange termijn weinig rol spelen.
|
Ik zeg niet dat virussen alleen onze selectie bepalen. Maar dat we daar
selectie schaakmat hebben gezet. We maakten ons allemaal resistent en het evenwicht is daarbij niet hersteld. Integendeel, ik stel me ook de vraag met hoeveel nadelen die vaccins komen? Een sneeuwbaleffect waar ik de uitkomst niet van kan visualiseren.
Citaat:
Maar is dat nu net niet the point? Om selectie te overleven door de best aangepaste te zijn? Ja, wij hebben vaccins dus we hebben bepaalde zaken overwonnen. Waarom is dat vals spelen? Is dat nu net niet de bedoeling?
|
Dat is "valsspelen". De natuur is een killer, één van haar mechanismes trof ons en wij overkwamen dat. Het doet me denken aan Israël. Die man dat eerst anders noemde, maar de naam Israël krijgt omdat die tegen God vecht als gelijke.