Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas
Genetic drift zorgt mogelijk (en waarschijnlijk) voor een verminderde variatie in uw genenpoel van een populatie maar hoe zou dit juist tot nieuwe soorten moeten leiden?
|
Verwanten. Wanneer voortplanting onmogelijk is spreken we van een "andere soort". Nu weet ik dat een meeuw een meeuw blijft. Een vogel een vogel. Verder dan dat ben ik niet geraakt, ik heb heel het internet binneste buiten gedraaid om soortovergangen te kunnen rijmen. That's the best I found.
Verminderde variatie = minder informatie.
Visualiseer het als kleurdotjes in hun genenpoel, bij afzondering minder kleur en dus verlies.
Citaat:
Zover ik weet worden soorten net specifieker en meer op punt gesteld. Hoe is de mens kleiner en minimalistischer? Hoe is een krokodil of een nijlpaard minimalistischer of kleiner? Een krokodil is een uiterst aangepast dier. Redelijk complex, evolutie over talloze decennia. Idem wat betreft insecten.
|
Wel doorheen de jaren heeft dat veel perspectieven gekend. Maar ik moest ringsoorten toch ook slikken? Ik weet dat het niet echt een andere soort is, maar verder geraak ik niet. A little help? Hoe kan een vis een amfibie worden?
(Here we go again?

)
Citaat:
Ik snap niet goed wat de obsessie is van creationisten mbt informatie. Kijk naar de term: informatie neemt constant en overal toe. Onzekerheden worden omgezet in informatie. Daar is niets raars of bovennatuurlijks aan. Het is slechts een deel van het leven. Je hebt daar geen Lieve Heer voor nodig. Ik neem aan dat de creationisten het hebben over positieve informatie, geslaagde testen, DNA met een nut, enz. Dat is echter geen informatie. Is dat kennis? Meh. Niet zeker. Maar wederom, waarom heb je daar een Lieve Heer voor nodig? Kan goed zijn dat die bestaat, kan goed zijn dat die niet bestaat.
|
De obsessie neigt naar soortovergangen. Daar is extra "informatie" voor nodig in DNA. Maar we observeren dat mutaties eigenlijk niet zo heilzaam zijn als gefantaseerd in bepaalde hypotheses. In principe moeten wij die discussie niet voeren omdat gij anders op de theorie kijkt dan newbies.
De lieve Heer is nodig omdat die het voorrecht levert de energie te leveren om alles draaiende te houden, zelfs uw DNA kronkels.