Los bericht bekijken
Oud 3 april 2016, 10:40   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard Bourgeois (N-VA): "De islam moet verwesteren"

Citaat:
"Onze samenleving mag niet uit elkaar vallen." In De Zondag uit Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA) zijn bezorgdheid over de cohesie in onze samenleving na de aanslagen in Brussel en Zaventem. Hij reikt naar eigen zeggen de moslimgemeenschap de hand.

'Reageer assertief telkens iemand ingaat tegen bijvoorbeeld het recht op vrije meningsuiting, de scheiding tussen kerk en staat of de gelijkheid tussen man en vrouw'
Geert Bourgeois, Vlaams minister-president (N-VA)
"Geen enkele overheid mag nog wegkijken van de problemen. Dat is te lang het geval geweest. Het kan niet zijn dat een burgemeester niet weet wie waar woont. Dat was in Molenbeek zo, in Schaarbeek. Dat kan niet. Je moet je bevolkingsregister op orde hebben."

Als tweede probleempunt schuift Bourgeois naar voren dat "de islam moet verwesteren." De minister-president: "Let op: ik reik de moslimgemeenschap de hand. Ik heb niet toevallig een levensbeschouwelijke dialoog opgestart. En je merkt dat de overgrote meerderheid zich wil inschrijven in onze samenleving. Maar de minderheid die dat niet wil, moeten we strenger aanpakken. Ook de moslimgemeenschap zou duidelijker afstand moeten nemen van hen, zeker in probleemwijken."

Geen millimeter toegeven
Nog volgens Bourgeois kan het terrorisme - "dat moet onze vijand zijn" - op een drieledige manier bestreden worden. "Je moet één: IS uitschakelen, want dat is de bron van het kwaad. Twee: meer inzetten op veiligheid en zeker op inlichtingendiensten. Dat is wat Jan Jambon en de federale regering nu doen. En drie: onze samenleving mag niet uit elkaar vallen."

De N-VA-politicus: "Ik maak me zorgen over de cohesie, echt waar. Dat is mijn boodschap aan jeugd- en sportverenigingen, lokale besturen, werkgevers, Fedasil, noem maar op: reageer assertief telkens iemand ingaat tegen bijvoorbeeld het recht op vrije meningsuiting, de scheiding tussen kerk en staat of de gelijkheid tussen man en vrouw. Geen millimeter mogen we toegeven op onze gedeelde waarden en vrijheden. Die vormen de basis van onze samenleving."

http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aansl...westeren.dhtml

Bourgeois blijft de dogma's van de links traditionele kerk herhalen, wat uitermate jammer is. Het probleem echt benoemen is een veel te hete aardappel voor korte termijn denkende politici. Er zijn nu al meer dan genoeg oproepen geweest om het echte probleem te onderscheiden.

Bourgeois maakt zich verder terecht zorgen over de cohesie in de samenleving, die ligt namelijk volledig aan diggelen na decennia links wanbestuur. Het is dan ook jammer dat Bourgeois deze kans niet aangrijpt om echte verandering te brengen nu hij en zijn partij aan de macht zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden