Los bericht bekijken
Oud 4 april 2016, 07:27   #2435
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... en kan je dan even uitklaren waarom.
Want als het enkel genetic drift betreft volgens de 'bedoelde' spelregels van het combineren van genetisch materiaal is er normaliter geen reden dat twee varianten zich niet meer zouden kunnen voortplanten.
Onthoud dat ik maar meega for the sake of argument he.
Als een klein deel van een grote groep wordt geïsoleerd gaat selectie en recombinatie overheen tijd haar werk doen. De genen zullen zich anders gaan uitregelen.
En dat vind ik op zich best raar, want wij mensen zijn een perfecte voorbeeld van 'isolatie' en wij kunnen nog allemaal met elkaar verder planten.
De Spanjaarden konden kinderen baren met de Indianen.

Is het een kwestie van willen of niet kunnen?
Bij ringsoorten merken we dat ook op, ze zijn zo lang weg geweest dat ze niet meer verder planten. Maar is dat willen of kunnen? Doen ze daar wel onderzoek naar of voortplanting nog mogelijk is, of zetten ze die gewoon samen?

Citaat:
...en kan je dit uitklaren (gesteld dat we het aannemen) : Hoe kom je dan bij de rest ?
Fruitvlieg & huisvlieg ... zijn dat dan twee 'grondsoorten' volgens jou waarvan het ontstaan even buiten beschouwing laten
Dat Praha is iets waar ik als beginnend lid ook in verloren liep.
Maar daar ben ik niet zo thuis in eerlijk gezegd. We zien het wel in context zekers?

Citaat:
...en nog iets !
Waar zit het verlies van informatie ?
Ik zie enkel een toename daar ge nu twee afzonderlijke genenpoolen hebt die dan onderling weer meer nieuwe combinaties zullen hebben.
Denk eraan de invloed van genetic drift is immers groter bij kleinere populaties
Er is geen toename. Entropie
Waar zit de toename Praha? Die speelde zich heel misschien in het verleden af, daar gaan we vanuit, maar zien doen we ze niet. Het is een beetje zoals God bespreken, vind je niet? We zijn met fictieve begrippen bezig waar niemand eigenlijk klaar op kan kijken. Als ik objectief observeer zie ik geen toename, maar verlies.
Zoals een fotokwaliteit die duizendmaal gekopieerd wordt, zo evenzeer degenereren wij.

Laatst gewijzigd door Peche : 4 april 2016 om 07:30.
Peche is offline   Met citaat antwoorden