Los bericht bekijken
Oud 4 april 2016, 07:56   #2437
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hoe kan je nu spreken over verminderde variatie als er meer is gekomen ?
De essentie he, creatie.
Maar tegelijk snap ik jullie optiek ook, als ik iemand als Neill Tyson het universum hoor verklaren hang ik ook aan zijn lippen. Het moet inderdaad een piekend event zijn geweest waarop het ene bouwde op het andere.
Evolutie. Maar ik zie dat werken via symbioses. Naarmate de tijd vordert en soorten uitsterven komen er "distortions" in de relaties van de symbioses. Als een virus morgen massaal schimmels treft en schimmels sterven voor 2/3 uit sterven wij wellicht uit. De flora is er afhankelijk van.
Ik weet niet hoe en wat, maar ik geloof wel dat eens alles er was (zuurstof, water, wind, aarde) er iets "divine" gebeurd moet zijn dat buiten het wetenschappelijk kader ligt. De wetenschap mist iets, en religies evolueren niet mee met tijd. Onze menselijkheid loopt niet altijd meer even synchroon met onze materiële noden. Daarom kies ik voor God, omdat ik God een geweldig paradigma vind. Groter kan het niet en mysterieuzer dan God vind je het niet. Maar bekijk dat filosofisch eerder dan religieus. Hoewel ik ontzagwekkend veel waarde aan de schriften hecht.

Citaat:
...omdat er tussen wit en zwart nog steeds grijs ligt...blijkbaar is dat erg moeilijk voor crea's om te verstaan
Ik ben een creationist die daar raar mee omgaat.
Ieders grijs heeft een andere tint omdat ieder anders gevormd wordt. De ene wordt meer door het licht gevormd en de andere meer door het duistere.

Citaat:
... op dit tempo van je niet fatsoenlijk te willen informeren ga je daar nog minstens 20 jaar moeten overdoen
Denk je dat we binnen 20j nog in discussie zullen zijn? Waar zal de tijd ons brengen, denk je dat ik mijn tijd nog ga verdoen? Morgen zijn we misschien dood door een aanslag.

Citaat:
In welke zin bedoelt ge datte ?
Zelfs gij zegt het. Extra "informatie" in DNA komt erbij door mutatie en ge hebt een andere soort (in een notendop). Juist?
Maar ik kan enkel soortovergang observeren door verlies in DNA.

Citaat:
Zelfde misverstand als voorheen....Jij denkt enkel in termen van kanker etc

Statistisch gezien, echter, kan men stellen dat ze héél braafjes zijn
Je bent het blijkbaar weer eens selectief vergeten : 100 a 200 per generatie bij een mens
Verrijk mij? Maar hoe dragen die mutaties bij in onze evolutie Praha?
Ons blank worden is zelfs heel nadelig. Wij moeten zonnencreme smeren die op keer ook niet zo heel gezond is.
Peche is offline   Met citaat antwoorden