Los bericht bekijken
Oud 5 april 2016, 07:16   #2448
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
lees jij wel goed wat ik schrijf, Peche

Ik zeg me mijn gedacht nadat gij mij dat gevraagd had.
Nergens staat er dat het aangetoond is (ik sprak zelfs bewust van een hypothese)

En ik wil mijn kijk best nuanceren _ misschien is dat wel de reden waarom ik zoveel tijd met je doorbreng _ maar niet om wild geleuter klakkeloos over te nemen die verder méér vragen oproept dan antwoorden.
Begrijp je datte ?
Uw panspermia behoort tot de serieuze mogelijkheden maar daar is ook nog niet veel van aangetoond.
Bovenal verlegd het gewoon het probleem.

...al moet ik daar een paar bedenkingen bijmaken:
Éen van de mogelijke bezwaren voor abiogenese ( hier op aarde dan ) is dat er te weinig tijd voor geweest zou zijn... daar zou de verschuiving naar een andere locatie soelaas kunnen bieden.
Nog een voordeel is dat men meermaals een bestuiving zou kunnen inbeelden van reeds wat complexere entiteiten die de schijnbaar onverzoenlijke hoogste taxonomische rangen initieerden.
Het is logisch dat in thema's als dit meer vragen dan antwoorden bovenkomen Praha. Dat was bij quantum mechanica ook zo, ze ontdekten iets en daar kwamen nieuwe vragen bij. Dat is hoe de mensheid zich vooruit stuwt. Iets ontdekken waarop je verder kan verkennen.
God is daarin een persoonlijke reis.

Wat moet ik me bij dat vetgedrukte inbeelden?
Complexere entiteiten die bestuiven? Komt vreemd over als jij het zegt, maar dat bedoel ik niet slecht.

Laatst gewijzigd door Peche : 5 april 2016 om 07:16.
Peche is offline   Met citaat antwoorden