Los bericht bekijken
Oud 5 april 2016, 19:34   #54
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het klopt inderdaad al niet dat een actuele legale inwoner geen verplichting zou hebben om op actieve wijze aan de samenleving deel te nemen.
Zelfs al is die actieve wijze zeer beperkt.

Uiterst interessant om hier eens op te sommen tot wat wij minimaal, echt minimaal, wettelijk verplicht zijn.

Verder is er niet het minste legaal bezwaar om meer eisen te stellen aan vreemdelingen om zich te komen vestigen in Vlaanderen, dan vb. aan een Vlaming die na korte of lange tijd zich terug wil komen vestigen in Vlaanderen. Dergelijke strengere eisen zijn er in gans de wereld, so to speak.

Opsomming:
Als ik me zoveel als mogelijk wil uitsluiten van de Vlaamse maatschappij, dan nog ben ik verplicht:
- een jaarlijkse belastingsbrief in te vullen
- iemand te helpen in nood, als ik dit veilig kan
- riool of afvalwaterbelasting betalen
- mij in te schrijven op het adres waar ik woon/verhuis

Wie vult nog aan ?
Knip en plak mijn tekst er bij, zodat het gemakkelijk een volledig overzicht blijft. En als je iets wilt schrappen: graag een uitlegje.

.
Uw belastingsbrief invullen is geen Vlaamse maar Federale materie. Dat hoef je ook niet zelf te doen, dat kan je boekhouder of fiscalist ook.

Je kan kan perfect wonen in Vlaanderen zonder er ingeschreven te staan, je kan namelijk maar één officieel adres hebben en die kan even goed in Wallonië, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Monaco, ... gelegen zijn. Schrappen van je lijstje dus.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 5 april 2016 om 19:35.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden