Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Zoals elke vorm van criminaliteit.
Het zal wat moeilijker en duurder worden.
|
Daarmee ga je het oudste beroep ter wereld heus niet uitroeien, wel de vrouwen kwetsbaarder maken, want alles zal in het geheim moeten gebeuren.
En ik vraag me af of de politie niet beter zou focussen op islamitische terroristen dan op hoerenlopers. Als de hoer meerderjarig is, is dit een kwestie tussen 2 personen. Overigens wat dan met mannelijke prostitutie, of vrouwen die gigolo's inhuren, worden die dan ook gestraft?
En wat met andere vormen van prostitutie, zoals jonge, mooie vrouwen die trouwen met steenrijke lelijke oude zakken? (van het type Trump) (of omgekeerd natuurlijk)
En met zulke wetten zullen de hoerenlopers nog meer naar het buitenland gaan, derde wereld landen waar geen enkele vorm van controle is en de prostituée's dikwijls minderjarig.
Die wet kwam er door een vorm van radicaal feminisme en nieuw puritanisme(behalve voor homo's natuurlijk, die mogen het zwijn uithangen), dat afgekraakt wordt in de boeken van Houellebecq. De hoeren ("slachtoffers" volgens radicale feministen, zelfs al doen ze het volledig uit eigen wil) zelf zijn alleszins tegen deze wet.
In Nederland en België mag het misschien iets minder opzichtig, maar ik ben voor het Nederlandse beleid dat prostitutie belast zoals elke economische activiteit en prostituées beschermt tegen pooiers.