Los bericht bekijken
Oud 13 april 2016, 22:23   #7
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, als ze allemaal om den haverklap ziek worden, dan is het niet moeilijk om met een personeelstekort te zitten.
Tja, ik ken die persoon vrij goed, het is zeker iemand met werkethiek. "Shiften" van 12 dagen zijn geen uitzondering, en iedereen zet zich daar ook voor in, alhoewel dit eigenlijk al niet kan, zeker in zo'n belangrijke positie. De persoon waar ik het over heb heeft zich trouwens ook niet ziek gemeld.

Ik ben in principe heel hard tegen stakingen die de klant benadelen. Maar het lijkt wel of er daar iets gekraakt is, bij iemand waar ik het niet zou bij verwachten, en omwille van redenen die dan eigenlijk nog gaan over de veiligheid van de passagier. Ze voelen zich gerold door de vakbond die een deal heeft afgesloten.

Ik keur zeker de acties die nu gebeurd zijn nog niet goed, maar ik kan me wel inbeelden dat als ik 20 dagen achtereen zou gewerkt hebben, ik op een gegeven moment ook zou willen zeggen "ik wil niet meer verantwoordelijk gesteld worden voor mijn acties, want ik kan de job niet goed meer aan, ik heb slaap nodig". De persoon die ik ken heb ik deze bezorgdheid wel meer horen uiten, het is geen plotse uitzondering.

Het feit dat men in de media het enkel over de pensioenleeftijd heeft, terwijl men daar gerust wilde over onderhandelen, vind ik wel gigantisch en degoutant laag. Nogmaals, de pensioenleeftijd was niet de reden van die brief. Het doet me in elk geval wel enorm nadenken over onze media en vakbonden, en ik weet niet hoe ik zelf in zo'n situatie zou reageren. Ik ben in elk geval blij dat ik niet in zo'n situatie zit.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 13 april 2016 om 22:25.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden