Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Betekent dit dat je de pedofielen de vrije hand laat? Of dat je, ondanks dat racisme/discriminatie, negationisme/revisionisme toch in het strafrecht staat, je dit niet op dezelfde lijn wil plaatsen als bv pedofilie en terrorisme?
|
Neen, wie een misdrijf pleegt dient vervolgd te worden. Maar ik wens van het gebruik van een schuilnaam geen misdrijf te maken. Het is n de huidige staat van de wetgeving perfect mogelijk om mensen die via internet een misdrijf plegen te vervolgen.
Ik neem trouwens aan dat u bijvoorbeeld ook geen voorstander bent van een onbegrensd inzagerecht van de overheid in de briefwisseling van elke burger om erover te waken dat daar niets strafbaars bijzit?
Tenslotte nog dit. Ik weet dat er een anti-discriminatiewet bestaat en een anti-negationisme-wet. Ik ben daar persoonlijk niet voor, maar ik leg mij neer bij de democratische beslissing van de wetgever.
Het feit dat iemand de holocaust ontkent vind ik verwerpelijk. Maar ten eerste meen ik dat het beter zou zijn indien dit niet strafrechtelijk vervolgd zou worden. En ten tweede kan ik onmogelijk negationisme op dezelfde lijn plaatsen als terroristische aanslagen. Men moet toch een beetje zin voor redelijkheid behouden.