Los bericht bekijken
Oud 17 april 2016, 11:47   #424
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Prostitutie legaliseren en dan de reguliere sociale en economische wetgeving toepassen volstaat daarvoor.
Waarvoor?

Citaat:
Net zoals een aannemer zijn bouwvakkers niet mag dwingen te werken, mar dat doet onder een contract waar loon en arbeidsvoorwaarden zijn overeengekomen.
Bij ongelijke contracterende partijen is er altijd sprake van economische dwang. Bij prostitutie wordt die economische dwang te hoog geacht (afijn, dat is waarschijnlijk een van de argumenten).

Citaat:
Al de rest is moralisme met betrekking tot het feit dat het om seksuele diensten gaat.
zie hierboven. Je kan dat natuurlijk ook moralisme noemen, het verwerpen van overmatige economische dwang in sommige contracten. Maar het is geen seksuele moraal.


Citaat:
Indien het erom gaat uitbuiting via bestraffing van de klant te beteugelen, moet de wet mijns inziens uitgebreid worden. En dan dient iedereen die een jurk in de Primark koopt vervolgd te worden, net als wie gaat eten in een restaurant waar de afwasser een illegaal is en een deel van zijn loon niet krijgt. Enzovoort. Bottom line is dat sommigen niet zozeer uitbuiting maar het verschijnsel van de sexuele economie willen bestraffen.
Voor zover ik weet is uitbuiting (door pooiers) in de prostitutie altijd aangepakt geweest. En zelfs uitbuiting op de arbeidsmarkt als geheel. Min of meer succesvol. (Ik ben zelf slachtoffer geweest van uitbuiting). Door regulering en vakbondsacties. Vrij nieuw is dat de klant geresponsabiliseerd wordt. Voordien was dat responsabiliseren van de klant uitsluitend het domein van activisten die handelden uit morele verontwaardiging.

Sommigen willen de seksuele economie als geheel bestraffen ja, natuurlijk, dat is duidelijk. De motieven van dat foei zijn evenwel gemengd.
Citaat:

Komt er nog bij dat wel degelijk een groot segment van die markt wordt uitgeoefend door zelfstandige dames. Waar dus geen pooier bij is.
Een segment wel ja. Maar in Frankrijk wellicht geen groot. De helft van de sekswerkers is illegaal.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden