Los bericht bekijken
Oud 19 april 2016, 17:04   #10
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Eén zaak moeten we goed beseffen: ondanks alle problemen in deze stad kan Vlaanderen het zich niet permitteren Brussel te laten schieten. We kunnen ons niet terugplooien in de behaaglijke nestwarmte van het suburbia waarin het merendeel van de Vlamingen woont. Vlaanderen is inderdaad één grote buitenwijk, een voorstad ... maar van welke stad? De meeste beslissingen, evoluties, innovaties op zakelijk, politiek en cultureel vlak gebeuren in Brussel. Ons van Brussel afkeren zal een verarming zijn die we niet meer te boven kunnen komen.
We moeten inderdaad ingrijpen maar dat moet wel gepaard gaan met een oprechte,hernieuwde interesse in alles wat er in deze ingewikkelde maar ook boeiende metropool plaatsvindt.
Dit moet zowat de grootste ONZIN zijn die ik in de afgelopen 14 jaar op dit forum heb gelezen.

Vlaanderen is dus één grote "buitenwijk" van het grote, fantastische Bruxelles, hoofdstad van de Wereld! Lachwekkend moest het zo triest niet zijn. De overschatting van Bruxelles bij sommigen is zò groot dat het zielig wordt. Alsof wij zonder Bruxelles niks zouden zijn, alsof wij in Vlaanderen geen steden hebben, alsof Bruxelles zo veel groter is dan Antwerpen.

Belachelijk!

In mijn professionele relaties heb ik veel buitenlandse contacten (vooral in de angelsaksische wereld). Het beeld dat ze d�*�*r van Brussel hebben is... catastrofaal (en dat was al zo voor de aanslagen). En nu druk ik me nog zacht uit. Wij beseffen dat hier niet. Brussel is als stad tot�*�*l niet geliefd, wel integendeel. Het wordt gezien als een oninteressante, lelijke, bureaucratische EU-hoofdstad. Niks meer. Mensen die in de stad verblijven spreken van een grauwe, grijze stad met vele onaangename buurten. De 'sfeer' die in Brussel hangt is negatief. Draai één zijstraat in van de Grote Markt en je ziet armoede, vuile gevels en leegstand. D�*t is het beeld van Brussel waarmee velen naar huis gaan.

Een WERELD van verschil wanneer mijn professionele contacten overnachten in één van de Vlaamse steden (Leuven, Antwerpen, Gent, Brugge,...). Lyrisch zijn ze achteraf. Ze kunnen er niet van over hoe groot het verschil is met het grauwe Bruxelles en vragen zich af waarom wij zo uitpakken met Brussel!!!

Wij beseffen tot�*�*l niet hoe lelijk Brussel is en hoe slecht de stad is voor het imago van Vlaanderen. Terwijl wij parels van steden hebben, noemen wij Bruxelles onze hoofdstad. Een stad die onze taal niet eens spreekt! Onbegrijpelijk.

En je moet mij niet geloven, hoor. Surf eens naar Wolters World, één van de grooste toerisme-kanalen op Youtube met meer dan 1000(!) video's van steden over de hele wereld. Gent, Leuven, Brugge en Antwerpen worden er geprezen. En raad eens wat de nummer 1(!) overrated stad in Europa wordt genoemd? Juist ja: Bruxelles!

Hier de video: https://www.youtube.com/watch?v=plqdC46YHao

Vlaanderen moet dringend investeren in een EIGEN hoofdstad! Een stad die wel ons visitekaartje kan zijn. Keuze te over.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden