Los bericht bekijken
Oud 3 december 2004, 07:41   #180
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Lees dit eens, en denk er eens over na:
[font=Arial][size=2]02 december 2004, p. 1

[/size][/font][font=Arial][size=1]© Uitgeverij De Morgen, 2003

[/size][/font][font=ConduitITC-MediumItalic]VIJAND
[/font][font=ConduitITC-Medium]Ik weet het nu wel dat een miljoen Vlamingen op het Vlaams Blok heeft gestemd.
De voorbije maanden heb ik het magische getal van 1 miljoen zeshonderd keer per dag horen rondzingen op radio en televisie, in kranten en tijdschriften. Alsof het de elite der elites is. Van hogerhand nedergedaald. Wat doen we met de andere vijf miljoen Vlamingen?Over hen hoor je nooit iets. Te melaats misschien? Te onbenullig? Paria’s van de welvaartsstaat? In ieder geval worden ze niet benoemd, en al helemaal niet opgeteld. Niet door Guy, niet door Steve, niet door Yves. De meerderheid als aanhangsel? Staartvolk?

Ik ga een in extremis tot leven gewekte veertiger als kroonprins Filip niet tot porte-parole van mijn innere Emigration bombarderen. Ik ben niet kreupel, heb geen kunstheupen. Nog niet. Maar ik mag graag horen dat iemand weet dat ik besta. Náást de een miljoen Vlamingen van Philip Dewinter. Zowaar met burgerrechten en tricolore sentimenten. Alles is omgekeerd in dit land. We worden geregeerd door regeringen en coalities in fatsoen. Toch heeft de paljas-koning van de minderheid, Philip Dewinter, het laatste woord. Vooral op radio en televisie, en in sommige kranten. Het miljoen kiezers van deze hengst in democratisch verderf wordt bijna dagelijks tot een soort numerieke moraal gemanipuleerd, tot anonnenvlees voor statuur en legitimatie. De schapen zwijgen. Daar kan een koninklijk lichtgewicht niet tegenop. Beter voor paleiskringen zou zijn fascisme en aanverwante ziektes te negeren, zolang de politiek zich ophoudt binnen populistisch-academische krijtlijnen. Spreek liever over het volk dat je nog wél hebt, Monseigneur-sukkel. Over de vijf miljoen anderen dus. Over de verweesde meerderheid die geen naam heeft, wie weet alleen maar een interieure vlag en hymne, maar nog wel een kloppend hart voor solidariteit. De kroonprins heeft de vijand op het schild gehesen. Dat verdient deze vijand niet.
[/font][font=ConduitITC-Italic][size=3][size=2]Hugo Camps[/size]
[/size][/font]
Nochthans hebben Steve & co het toch zo graag over "de mensen", waartoe Camps hopelijk ook behoort. Ik denk dat Hugo jaloers is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 3 december 2004 om 07:41.
Distel is offline