Los bericht bekijken
Oud 26 april 2016, 13:51   #9
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar ik kan niet in mijn eentje staken want dan ben ik onwettig afwezig op het werk.
Ik kan wel als echte vent volledig volgens het boekje werken en dan vertrekken de treinen ook met vertraging en dan ben ik in orde met alles.
en daar kan zelfs een baas niks aan veranderen.
1. Mag iedereen zomaar beginnen staken?

Marc Leemans: “Elke werknemer mag staken, lid van een vakbond of niet. Het is een fundamenteel sociaal recht dat staat ingeschreven in het Europees sociaal handvest. Maar op je eentje gaan staken heeft niet zoveel zin. Daarom dat het individuele recht op staken best collectief wordt uitgeoefend. Zo haal je de beste resultaten en beschermt een individuele werknemer zich bijvoorbeeld tegen ontslag.”

http://www.jobat.be/nl/artikels/stak...n-vakbondsman/

Ik krijg hier nogal het gevoel dat je veel noten op je zang hebt maar dat die snel verschrompelen indien je zelf effectief initiatief moet nemen. Volgens het boekje werken dat ging je toch al lang doen, niet? Wie houdt je tegen? Ga ervoor zou ik zeggen. Veel succes. Staken kan je dus perfect alleen indien je denkt dat daar nood aan is. Misschien volgen anderen je voorbeeld wel. Haast je snel naar huis en haal je BBQ van onder het stof.
Athelas is offline