Los bericht bekijken
Oud 28 april 2016, 15:02   #517
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De correctie die ik van FOD Financiën eis zit in het hof van beroep (LUIK) en daar is de zaak uitgesteld tot ik de resultaten van dat onderzoek kan voorleggen.
(...)
Gezien de omvang van het dossier ( en het element 'België') kan dit tientallen jaren aanslepen.
Dan vrees ik dat je afhangt van de goede wil bij de FOD Financiën om die info te bekijken. Tientallen jaren zal dat dossier niet aanslepen, zelfs met "het element 'België' ". Het enige dat het onderzoek langer kan doen duren, is wanneer men de hele levensloop van de overnemen van je BVBA wil onderzoeken, zeker als die in het buitenland zou zitten. Maar anders is het gewoon een kwestie van interpretatie van beschikbare gegevens.
Citaat:
In een ander 'opmerkelijk' verhaal speelt SECUREX een hoofdrol. Om maar aan te tonen waar je als burger mee te maken kan krijgen.
Het betwiste bedrag met de SECUREX bedroeg bijna 7000€ en op één en dezelfde dag kregen we na wat deurwaarder bezoeken een afbetalingsplan in de bus (SECUREX) en een brief met de melding dat de zaak wegens ontbreken van enig bewijs werd geseponeerd.(RSVZ)We spreken over 2015.
Kan je die brief niet als bewijs aanbrengen?
Citaat:
Kan iedereen dit inkijken? Ook bijvoorbeeld journalisten ?
Indien niet, wanneer kan dat dan wel?
Een dossier kan enkele worden ingekeken door de betrokken partijen en hun advocaten. Je kan wel een kopie van het dossier krijgen (tegen betaling van het griffierecht, 0,30 euro per pagina) en in de praktijk kan men niet verhinderen aan wie je dat doorspeelt.
Citaat:
Ik kan niet goed volgen wat je bedoeld met 'aangezien dit niet het geval is'
Met twee waarheden bedoel ik dat ik door FOD Financiën als zaakvoerder wordt beschouwd terwijl in het strafonderzoek dit idee zelfs niet aan bod is gekomen. Reden ook dat ik nooit iets van dat strafonderzoek heb vernomen en pas via een artikel uit de Standaard heb kunnen terugvinden wat er aan de hand was. Heel straf gegeven eigenlijk. Zonder dat artikel was dit gezin zonder meer geruïneerd.
Aangezien je nog geen oproeping hebt gekregen, zal het dossier nog niet voor de Raadkamer komen en begrijp ik niet goed waarop je conclusies gebaseerd zijn.
Citaat:
Stopt het geheim van onderzoek van zodra dat is afgerond?
Ja, eens de onderzoeksrechter zijn onderzoek heeft afgesloten, gaat het dossier voor de Raadkamer gebracht worden door de procureur des Konings. Wanneer je opgeroepen wordt, krijg je het dossier ter inzage op de griffie van de rechtbank. Voor alle duidelijkheid herhaal ik nog eens dat het dossier enkel ter inzage is voor de partijen en hun advocaten.

Maar je verliest zeker niets met naar de stand van zaken te vragen bij de onderzoeksrechter.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden