Discussie: De Tuin Draad.
Los bericht bekijken
Oud 29 april 2016, 11:33   #444
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Er gaan er dadelijk een paar een facepalm maken en terecht..

Want ik had misschien beter geschreven, dat de tomaten niet in een serre staan.. dus de truc met het stuifzwavel zal niet werken..

Het eerste jaar stonden de tomaten netjes op een rij tegen de veranda, waarvan het dak wat uitsteekt, dus stonden de planten behoorlijk beschut en heel de dag zon. We hebben een massa tomaten geplukt die zomer. Niets van ziekten of rotte toestanden. Het jaar erop hebben we elders (want 't mocht niet in dezelfde grond) tomaten geplant, met zieke planten als gevolg. En dat is sindsdien niet verbeterd. Eender waar we die planten poten, ze blijken ziek te worden. Omwonenden vertellen ons dat we beter geen plantgoed meer kopen in de plantenwinkel nabij.. 't kan ook daar aan liggen, het eerste jaar hadden we de planten zelf gezaaid.

Dit jaar was ik van plan grote potten in te graven met daarin 'nieuwe' potgrond en de tomaten in die pot te zetten, waar ze het eerste jaar stonden. Liefst zou ik een serre zetten, maar mijn vriendin kijkt bedenkelijk als ik het voorstel en stelt zich (terecht) de vraag of ik nog niet genoeg te doen heb.. lol. 't Zou thans beter zijn voor dat soort planten..

Nuja, toch bedankt voor de tips, Anna List en Skobelev!
Ik dacht even dat er een mogelijkheid was om volle grond in de tuin te ontsmetten, vandaar..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 29 april 2016 om 11:34.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden