Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
vervolg, nog meer van Kreisel een full-E Skoda Yeti met 64 kWh accupack en 4x4 met 2 E-motoren van elk 85 kW:
http://www.kreiselelectric.com/proje...tric-yeti-4x4/
Rijbereik desnoods meer dan 350 km. Laden in 2,5 hr mogelijk, enz...
Waarom doet de Volkswagen-groep zoiets niet zelf ?
(omdat ze eerst hun fossiele rommel willen kwijtgeraken... ttz hun inversteringen daar willen terugzien met voldoende €€€€€€ winst...)
|
Omdat ze er eenvoudigweg niet klaar voor zijn,het is het nadeel van een zeer grote groep te zijn.VW heeft de wendbaarheid van een aangespoelde walvis,en dat keert zich nu tegen hen.De planning van de nabije toekomst is hen(de old school autofabrikanten) uit handen gerukt sedert de aankondiging van de Tesla 3.Gedaan met spelen vanaf die dag!
Toevallig heeft de grote manitou van Volkswagen de ommekeer aangekondigd in het gamma.Ze moeten dus feitelijk nog beginnen.Verschillende VW-modellen zijn al electrisch of hybride bestelbaar maar zijn kompleet verkeerd geprijsd en technisch mogelijk niet eens echt vergelijkbaar met de bestaande Tesla's...
Meer verbijsterend is dat Toyota en Nissan,die ondertussen al "eeuwen" in de e-car-business zitten,blijkbaar ook niet tegen die "outfit" van meneer Musk op kunnen.Mogelijk zit er een "Buy American" tendens in.(hoewel de batterijen eigenlijk een Japans product zijn.

)