Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Is dat nog altijd zo? Dat betaalt Musk wslk uit de portokassa.
|
Dat waren toch de cijfers eind 2015. Ik vermoed dat daar sindsdien niet veel aan veranderd is. Jij kan er om lachen, investeerders iets minder. Als je kijkt naar de market cap van Tesla, is die 620 000 dollar per verkochte wagen (voor pakweg GM is dat 4800 dollar), met het aantal vooropgestelde verkopen voor 2020 zou het voor Tesla met de huidige marktwaarde nog 63 000 dollar zijn. De nettowinstmarge is -26 %, de acid test ratio 0.49. Tesla behoort tot de top 10 van meest geshorte aandelen ter wereld. Briljante wagen, ja. Briljante onderneming? Niet echt.
Vroeg of laat heeft Musk een zwaar probleem met zijn aandeelhouders.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Laatst gewijzigd door Zeus : 4 mei 2016 om 18:59.
|