Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst
Onze autohater vergeet gemakshalve dat de filedruk in Nederland afneemt door het feit dat er eindelijk wat nieuwe wegen werden aangelegd. Ik zou willen dat we ook een verkeersminister zoals Melanie Schultz Van Haegen hadden.
|
Idd, de filedruk neemt elk jaar in NL af, bevestigt door Inrix:
Citaat:
http://inrix.com/press/scorecard-nl/
AMSTERDAM, Nederland – 16 maart 2016 INRIX, internationaal marktleider op het gebied van slimme autotechnologie en transportanalyses, heeft zijn 2015 Traffic Scorecard gepubliceerd, een maatstaf voor regeringen en steden in Europa en de Verenigde Staten om vooruitgang in het verbeteren van stedelijke mobiliteit te meten. Voor het rapport in 2015 werden verkeersopstoppingen in 13 Europese landen en 96 Europese steden geanalyseerd.
In Nederland was er voor het vierde jaar op rij minder verkeer. Automobilisten brachten gemiddeld 39 uur door in een verkeersopstopping, 1,5 uur minder dan vorig jaar. Amsterdam zag de grootste daling, het gemiddeld aantal verloren uren door verkeersopstoppingen daalde naar 34, een verschil van bijna zeven uur, ofwel 17%, dankzij initiatieven van de gemeenteraad om het autoverkeer te verminderen door de ruimte voor voetgangers en fietsers te vergroten.[i]
Files daalden in nog drie andere geanalyseerde stedelijke gebieden, namelijk in Den Haag (-5%), Rotterdam (-4%) en Groningen (-0,7%). Ondanks een algehele daling in de hoeveelheid files blijft Nederland tweede op de lijst van Europese landen met de hoogste filedruk. De lijst wordt aangevoerd door België, waar automobilisten gemiddeld 44 uur vast zitten in het verkeer.
|
België? In nietsdoen-Vlaanderen en Brussel-kop-in-de-grond neemt de filedruk elk jaar toe.
Uiteraard is met automobilisten ook vrachtvervoer, (snel)bussen enz... bedoelt die schuiven netjes mee aan.