Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2016, 16:05   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Only Non-exhaust PM emissions from electric vehicles.

Verbrandingsmotoren = EXhaust én Non-exhaust

En jouw hilarische topicstarter gaat echt enkel over fijnstof door remmen en bandenslijtage?
Hoe schadelijk voor de mens - in giftigheid uitgedrukt - is dan NIET-uitlaat fijnstof dan? Heb je een studie?

Aja, mogen treinen eigenlijk nog wel remmen?
Dat heb ik al gezegd, in de studie staat:

http://www.demorgen.be/wetenschap/po...chat-b003bdaf/

Citaat:
Ook is niet duidelijk of fijnstof van banden en opgewarreld stof schadelijker is dan fijnstof uit verbranding.

Er is nog weinig over de verschillen uitgezocht, schrijft inhalatietoxicoloog Flemming Cassee van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en hoogleraar aan de Universiteit Utrecht in een e-mail. De eerste categorie levert doorgaans grover stof op dan verbranding. 'Dat impliceert dat het wat hoger in de luchtwegen terecht komt en daar zijn astmatici gevoelig voor.'
Wat ook vrij logisch is. Die schadelijkheid kan men niet experimenteel bepalen. Proeven op mensen zijn nu eenmaal niet toegelaten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden