Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Op de golfbrekers groeiden er nog mosselen. Ik was amper drie en mijn vader stak de mosselen voor mij rauw open. Het kon niet rap genoeg gaan. Ik riep de ganse tijd: nog snossel, nog snossel. Het zijn smaken en momenten die je niet vergeet. Nu eten de kinderen artificiële fabrieksbrol en hebben computer spelletjes nodig om zich te verzetten.
|
Het was de tijd dat de Belgische kust nog een costa was......er werd gefeest en gelachen. Op vele balkons trokken de mensen een fles open. In Koksijde waren er op de dijk zeker drie jeugdclubs.....Neil Young en Creedence Clearwater Revival knalden tegen de golfbrekers.Een walm van wiet stella patchouli en samson shag hing overal rond.In de zomer kon je tot laat in de nacht over de koppen lopen en lag het strand vol vrijende koppeltjes.
Nu is de Belgische kust een bejaardentehuis waar je amper nog een cecemel kan krijgen zonder attest.
Die tijden van vrijheid en blijheid zijn voorgoed voorbij.......En voor de jeugd :Now it's all on the screen ...die kunnen gewoon op een wc pot blijven zitten....zolang ze hun smartphone maar bijhebben is het hen al gelijk waar ze zitten.