Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2016, 17:47   #35
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik denk dat dit weinig met Europa te maken heeft. De problemen in het onderwijs lijken mij eerder een gevolg van het gebrek aan discipline in het Nederlands onderwijs. Als ik van Nederlandse onderwijzeres hoor wat kinderen daar allemaal mogen doen en durven zeggen in de school, dan ben je niet verbaasd als het "leren" daaronder lijdt. En dat is dan weer een gevolg van de keuze voor de "vrije opvoeding" die men tientallen jaren geleden in Nederland genomen heeft.

Europa wordt door vele burgers als iets slechts ervaren omdat de plaatselijke politici noodzakelijke minder aangename beslissingen dikwijls in de schoenen van Europa schuiven, terwijl ze zelf(of hun partijgenoten) die beslissingen in Europa goedgekeurd hebben.

Ik blijf bij mijn standpunt. Europa is een zegen. Meer Europa zou nog beter zijn. Maar politici die nu zichzelf belangrijk wanen in eigen land geven niet graag macht af. Kijk maar naar der Britten. de anti-Europa mensen praten alleen over eigen (Britse) macht en de waan dat dit beter zou zijn voor de Britten.

Maar ik ben even goed overtuigd dat Europa nog veel beter kan. Daarom: gooi Europa niet weg, maar maak het beter voor haar inwoners.
Pajoske, uw duivenras kun je beter maken door inteelt en veredeling.
Maar van Europa zult je evenals wij uw pollekes moeten af laten.
Leidt U soms aan hoogheidswaanzin?
Je mag er aan beginnen hoor.
werkman is offline   Met citaat antwoorden